خانه

 درباره ما
 ارتباط با ما
 راهنمای فروشگاه

 آموزش  نمونه قراردادها
رزومه
 نمونه کارها
 
جهت اطمینان از نماد اعتماد فروشگاه به سمت راست صفحه اول سایت (خانه) مراجعه فرماييد       جزوات معماری       پاورپوینت های معماری       چند جمله از بزرگان : درنگ، بهترین درمان خشم است.        مناعت، بین خودستایی و خود هیچ انگاری است./ ارسطو       می‌توان حقیقتی را دوست نداشت، اما نمی‌توان منکر آن شد./ ژان ژاک روسو       زندگی مسئله در اختیار داشتن کارت‌های خوب نیست بلکه خوب بازی کردن با کارت‌های بد است./ گابریل گارسیا مارکز       جهان هر کس به اندازه ی وسعت فکر اوست. (محمد حجازی)       برای کسی که شگفت‌زده‌ی خود نیست معجزه‌ای وجود ندارد       علت هر شکستی، عمل کردن بدون فکر است. (الکس‌مکنزی)       بهتر است ثروتمند زندگی کنیم تا اینکه ثروتمند بمیریم. (جانسون)       از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید به فردا داشته باش. (آلبرت انیشتن)       کسی که جرات هدر دادن ساعتی از عمر خود را دارد، ارزش زندگی را نفهمیده .داروین        شما تنها زمانی به قدرت نیاز دارید که قصد انجام کار مضری را داشته باشید در غیر این صورت عشق برای انجام هر کاری کافی ست. چارلی_چاپلین       زیبایی غیر از اینکه نعمت خداست. دام شیطان نیز هست . فردریش نیچه       از زندگانیم گله دارد جوانیم ، شرمنده جوانی از این زندگانیم      
فروشگاه مقالات
 
فهرست مطالب: دانلود,بررسی پاورپوینت شناخت اجزای تشکیل دهنده بتن و خود بتن,pptx

   تعدادبرگ:    قیمت:  تومان     تعدادمشاهده  0


دانلود,بررسی پاورپوینت شناخت اجزای تشکیل دهنده بتن و خود بتن,pptx

تاریخ ایجاد 24/06/1398 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 70   قیمت: 13500 تومان     تعدادمشاهده  2  


دانلود,بررسی پاورپوینت شناخت اجزای تشکیل دهنده بتن و خود بتن,pptx
 
بخشی از مطلب
 
سنگ دانه ها
از آنجا که حداقل سه چهارم حجم بتن را سنگدانه ها تشکیل می دهند لذا کیفیت این مواد از اهمیت قابل ملاحظه ای بر خوردار است.سنگدانه ها  نه تنها در مقاومت بتن تاثیر دارند بلکه خواص سنگدانه ها بمیزان چشمگیری بر دوام و عملکرد ساختمانی بتن نیز تاثیر دارد .
در ابتدا سنگ دانه ها را عمدتا از نقطه نظر اقتصادی بعنوان مواد خنثی که در میان خمیر سیمان پخش شده اند در نظر میگرفتند ولیکن امکان دارد با این مسئله از نقطه نظر دیگری نیز نگاه نمود وسنگدانه ها را بعنوان یک مصالح ساختمانی که بوسیله خمیر سیمان به مجموعه یکپارچه ای تبدیل شده در نظر گرفت.در حقیقت سنگدانه ها کاملا خنثی نبوده وخواص فیزیکی ،حرارتی ،ودر بعضی مواقع همچنین خواص شیمیایی آنها  بر عملکرد بتن تاثیر خواهد گذاشت.
از نقطه نظر اقتصادی مصرف هر جه بیشتر سنگدانه در بتن با صرفه خواهد بود زیرا قیمت دیگر اجزای بتن از قبیل سیمان در مقایسه با سنگدانه بسیار ارزان است
 
2-1-1چسبندگی سنگدانه ها
چسبندگی بین سنگدانه ها وخمیر سیمان عامل مهمی در مقاومت بتن ،بخصوص مقاومت خمشی آن میباشد .وبخشی از این چسبندگی ناشی از قفل وبست بین سنگدانه ها وخمیر سیمان در اثر نا صافی سطح سنگدانه ها میباشد.ویک سطح خشن تر ،مانند آنچه که در دانه های شکسته شده وجود دارد منجر به یک چسبندگی بیشتر می شود.وهمچنین معمولا در مورد سنگدانه های کم قدرت تر ،متخلخل ،وحاوی کانیهای غیر یکنواخت نیز چسبندگی بهتری  ایجاد میشود.
چنین به نظر میرسد که نسبت مقاومت چسبندگی به مقاومت خمیر متناسب با عمر بتن افزایش مییابد.بنابراین مشروط بر آنکه مقاومت چسبندگی بحد کافی باشد،این مقاومت بخودی خود عاملی در کنترل مقاومت بتن نخواهد بود .ولیکن در بتن های با مقاومت زیاد احتمال دارد مقاومت چسبندگی کمتر از مقاومت کششی خمیر گردد ولذا ترجیحا گسیختگی ناشی از شکست چسبندگی رخ خواهد داد.
 
2-1-2-مقاومت سنگدانه ها
مسلما مقاومت فشاری بتن نمی تواند از مقاومت قسمت عمده سنگدانه هایی که در بتن قرار دارد بیشتر باشد.ولیکن بدست آوردن مقاومت فشاری خود سنگدانه ها بتنهایی مشکل است ومعمولا باید اطلاعات لازم را از آزمایشهای غیر مستقیم مانند مقاومت فشاری نمونه های سنگی خرد شده ،ضریب خرد شدن  انبوه سنگدانه ها،وعملکرد سنگدانه ها در بتن،بدست آورد.
آزمایشهای نمونه های آماده شده کاربرد کمی دارند لیکن باید توجه داشت که مقدار مناسب مقاومت متوسط خرد شدگی چنین نمونه هایی حدود 20مگا پاسکال میباشد .گرجه بسیاری از سنگدانه های خوب مقاومتی تا حدود  80 مگا پاسکال نیز نشان میدهند.بایستی توجه داشت که مقاومت لازم برای سنگ دانه ها باید از مقاومت معمولی بتن بالاتر باشد واین به علت آن است که تنشهای  وارده بر سطح تماس یک دانه ممکن است بسیار بالاتر از تنش فشاری وارد شده باشد.اما از طرف دیگر سنگدانه های با مقاومت ومدول الاستیسیته متوسط یا پایین از نقطه نظر سلامت بتن ممکن است با ارزش باشند.این نوع سنگدانه ها به علت تراکم پذیری سبب ایجاد تنشهای کمتری در خمیر سیمان به علت تغییرات حجمی ناشی از رطوبت وحرارت می شوند،حال آنکه سنگدانه های سخت ممکن است سبب بروز تر کهایی در خمیر سیمان اطراف خود شوند.
2-1-3 سختی 
سختی یا مقاومت در برابر سایش یکی از مهمترین خصوصیات بتن می باشد که بخصوص در راههای بتنی وکفهای ساختمانها وکارگاهها که در معرض رفت وآمد بالا می باشند ،اهمیت فراوان دارد.روش ارزیابی میزان سایش سنگدانه ها در استاندارد BS 812 کاملا تشریح شده است.
آزمایش لوس آنجلس که برای سایش دانه ها بکار میرود، آزمایش مناسبی است که علاوه بر ارتباط با سختی مصالح سنگی به مقاومت فشاری وخمشی بتن ساخته شده با همان سنگدانه نیز مربوط است.در این آزمایش سنگدانه ها با دانه بندی استاندارد در یک استوانه فولادی که به صورت افقی دوران میکند ریخته شده وگلوله های فولادی استاندارد دربه آنها افزوده میشود .سپس استوانه به تعداد مشخص دوران میابد .در پایان بر اثر برخورد گلوله ها ودانه ها مصالح خرد شده اندازه گیری کی شود.
 
 
 


کلمات کلیدی مرتبط:
شناخت اجزای تشکیل دهنده بتن و خود بتن ,pptx ,دانلود,بررسی پاورپوینت شناخت اجزای تشکیل دهنده بتن و خود بتن,pptx ,بخشی از مطلب , ,سنگ دانه ها ,از آنجا که حداقل سه چهارم حجم بتن را سنگدانه ها تشکیل می دهند لذا کیفیت این مواد از اهمیت قابل ملاحظه ای بر خوردار است.سنگدانه ها نه تنها در مقاومت بتن تاثیر,
مقالات مرتبط در این دسته
دانلود,بررسی پاورپوینت توليد گاز سنتز بطريق (SMR) ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت روشهاي توليد گاز سنتز,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت وضعيت گاز طبيعي در ايران و جهان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت نانو تکنولوژی وتاثیر آن در عمران,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت اصول و مباني گودبرداري و سازه هاي نگهبان,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت اثرات المانهای مرزی بر روی رفتار لرزه ای دیوار های برشی فولادی ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت انواع دیوار برشی فولادی و رفتار آنها,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت معرفی سیستم دیوار برشی فولادی و تاریخچه کاربرد آن,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت شور شدن خاک در اثر آبياري و راههاي کنترل آن,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت مقاوم سازي سازه ها در مقابل نيروهاي جانبي,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت معرفي كابلها در سازه های مهندسی,pptx
دانلود,پاورپوینت پارامتريک جهت بررسی اندرکنش خاک و سازه ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت مدل سازی به روش عناصر محدود,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت رفتار قاب فولادی با مهاربند کمانش ناپذیر و معمولی,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت کنترل فعال سازه با رویکرد فازی با میراگر (ATMD),pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت سازه هاي فولادي و مطالعات انجام شده بر روي شکل پذيري آنها,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت تاريخچه تعيين آسيب پذيري و ارزيابي سازه ها,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت اقدامات بهينه در معماري ساختمانهاي نوساز ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت تعاریف و اصول کلی در تصفیفه آب ,pptx
دانلود,بررسی پاورپوینت آب و اهمیت آن ,pptx
 

کلمات کلیدی مرتبط:

   


کليه حقوق اين وب سايت محفوظ و متعلق به نقش برتر پارس مي باشد
Copyright © 2013 - All rights reserved
طراحی سایت مشهد توسط فراداک